آخرین اخبار
کد مطلب: 80437
پيام پهپاد جاسوسي رژيم‌صهيونيستي به تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران/ پيگيري تعرض اين پهپاد در مراجع بين‌المللي
تاریخ انتشار : 1393/06/04
نمایش : 2117
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به انهدام پهپاد رژيم صهيونيستي توسط پدافند سپاه پاسداران گفت: اين حادثه نشان مي‌دهد به چه ميزان فردو به عنوان جايگاهي که داراي پدافند غيرعامل است حائز اهميت بوده و حتما بايد تيم مذاکره کننده هسته‌اي از موقعيت فردو در مذاکرات به عنوان يک جايگاه منطقي براي غني سازي دفاع کند.
به گزارش سلام لردگان, علاالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس در پي بازديد از نمايشگاه صنايع دفاعي ايران به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: ما امروز از توانمندي‌هاي راهبردي دفاعي مقتدري برخوردار هستيم.
 
وي افزود: گستره اين توانمندي‌ها در بخش‌هاي مختلف دفاع کشور بسيار قابل توجه است.  
 
*توانمندي بالا در صنعت دفاع 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: راهبرد "ما مي‌توانيم" که توسط بنيانگذار انقلاب جمهوري اسلامي ايران مطرح شد و مقام معظم رهبري با جديت اين راهبرد را پيگيري مي‌کنند، موجب شده است ما در عرصه صنعت دفاعي از توانمندي‌هاي بسيار بالايي برخوردار باشيم.  
 
*توان مقابله با هر تعرض
وي ادامه داد: با توجه به سياست بومي سازي نظامي اين توانمندي‌ها بدون ترديد توان مقابله با هر تعرض احتمالي عليه ايران را خواهد داشت.
 
*رصد جدي هر گونه نفوذ در فضاي کشور
نماينده بروجرد تاکيد کرد: اين سياست‌ها موجب شده تا هر تهديدات مانند تهديد رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي نتواند عملي شود و علاوه بر آن هر گونه نفوذ در فضاي کشور با جديت رصد مي‌شود.
 
*نشاندن سالم RQ 170
وي اظهار داشت: از آنجايي که پيشرفته‌ترين صنايع دفاعي جهان در اختيار آمريکاست ولي ايران موفق شد هواپيماي بدون سرنشين RQ 70 را سالم به زمين بنشاند و با توانمند فني آن را مشابه سازي کند که چندي پيش توسط رهبر انقلاب رونمايي شد.  
 
*انهدام پهپاد رژيم صهيونيستي 
رئيس کميسيون امنيت ملي گفت: چند روز پيش هم با قدرت راداري نيروهاي مسلح علي‌رغم رادار گريز بدون پهپاد متعلق به رژيم صهيونيستي را شناسايي و منهدم کرد.
 
*قدرت ايران براي مقابله با هر تعرض 
بروجردي تاکيد کرد: مجموعه اين توانمندي‌ها شرايطي را ساخته است که جمهوري اسلامي ايران در موقعيتي قرار بگيرد که هيچ قدرتي نتواند متعرض کشور ما شود. 

*سياست دفاعي ما بازدارنده است
وي خاطر نشان کرد: سياست دفاعي ما بازدارنده است و توان موشکي ما تهديدي عليه هيچ کشوري نيست و سياست ما و کشورهاي جهان صلح و دوستي است.  
 
*ضرورت افزايش توان دفاعي 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: با توجه به تجربه تلخ هشت سال جنگ تحميلي بالا بردن توان دفاعي و قدرت بازدارندگي ضرورتي اجتناب ناپذير است.
 
*حمايت دولت و مجلس از نيروهاي مسلح 
وي افزود: همان گونه که رئيس‌جمهور به عنوان رئيس شوراي امنيت ملي در بازديد ازنمايشگاه صنايع دفاعي گفتند، ضروري است حمايت دولت و مجلس از نيروهاي مسلح در جهت بالا بردن توان دفاع و نظامي ادامه پيدا کند.
 
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: ما هم در اين کميسيون با جديت موضوع حمايت از نيروهاي مسلح را پيگيري خواهيم کرد.  
 
*انهدام پهپاد رژيم صهيونيستي قبل از هرگونه بهره‌برداري  
وي در بخش ديگري از سخنان خود به معاون حفاظت اطلاعات سازمان انرژي اتمي اشاره کرد که گفته بود پهپاد رژيم صهيونيستي قبل از هرگونه بهره‌برداري منهدم شده است گفت: بله همين طور است اين پهپاد قبل از نزديک شدن به منطقه مورد نظر و هر گونه بهره‌برداري منهدم شده است.  
 
*انهدام پهپاد رژيم صهيونيستي توسط پدافند سپاه
بروجردي تاکيد کرد: اين پهپاد توسط پدافند قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منهدم شده است.
 
*رادارهاي تيزبين جمهوري اسلامي ايران 
بروجردي هم چنين در مورد اينکه چگونه اين پهپاد از مرز عبور کرده و تا مرکز ايران آمده است گفت: با توجه به اين که اين هواپيما بسيار کوچک و رادار گريز است در ارتفاع بالا حرکت مي‌کند ولي آنچه مهم است اين که از ديد تيزبين رادارهاي جمهوري اسلامي ايران مخفي نماند و قبل از نزديک شدن به اين منطقه حساس منهدم شده است.  
 
*تيم مذاکره کننده از جايگاه فردو براي غني‌سازي دفاع کند
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: اين حادثه نشان مي‌دهد به چه ميزان فردو به عنوان جايگاهي که داراي پدافند غيرعامل است حائزاهميت بوده و حتما بايد تيم مذاکره کننده هسته‌اي از موقعيت فردو در مذاکرات به عنوان يک جايگاه منطقي براي غني سازي دفاع کند.  
 
*پيگيري بين‌المللي
بروجردي در پايان خاطر نشان کرد: ايران حق دارد در مجامع بين‌المللي از حقوق خود دفاع و موضوع ورود پهپاد رژيم صهيونيستي به فضاي ايران را پيگيري کند.
منبع. باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس